zondag 27 juli 2014

Augustus klassieke literatuur maand


Collegablogger Sandra van Eijck ( klik hier voor haar blog) heeft het leuke plan opgevat om deze klassieke literatuur maand op bijzondere wijze onder de aandacht te brengen. Ze deed een oproep via social media aan mede-geïnteresseerden, inmiddels zijn er al meer dan dertig enthousiaste deelnemers.

 
Ik doe mee met een Nederlandse klassieker, De stille kracht van Louis Couperus. In mijn schooltijd heb ik meerdere werken uit het oeuvre van hem gelezen en vond ze erg fascinerend. Ik verheug me op de hernieuwde kennismaking! De TV-serie De stille kracht heeft toentertijd enorme indruk op me gemaakt. Ik las op Facebook dat er waarschijnlijk een nieuwe verfilming komt, ben erg benieuwd.

De recensie komt in de loop van augustus op mijn blog en op Hebban (www.hebban.nl/literatuur)

Met dank aan LJ Veen klassiekers.

Ik ben ook nieuwsgierig naar de klassiekers van de andere deelnemers, er zullen ongetwijfeld mooie titels voorbij komen die me zullen aanspreken en aansporen te (her)lezen.


2 opmerkingen:

  1. Jaaaaa De Stille Kracht ga ik in oktober lezen ♥♥♥♥
    Ik vind het gaaf dat je meedoet Shyama en een leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'De stille kracht' vind ik zo'n goede roman! Laat je meeslepen, zou ik zeggen.
    Zelf ga ik ook iets van Couperus lezen, namelijk 'Van oude mensen, de dingen, die voorbijgaan'.

    BeantwoordenVerwijderen