woensdag 14 januari 2015

WRITERS UNLIMITED WINTERNACHTEN FESTIVAL








Van donderdag 15 t/m zondag 18 januari brengt het festival (inter)nationale schrijvers samen met het publiek in Theater aan het Spui en Filmhuis Den Haag.

Ik ben uitgenodigd door Oxfam Novib/PEN Awards om morgenavond (donderdag) de bekendmaking van de winnaars van de prestigieuze Oxfam Novib/PEN Awards i.s.m. 'Writers Unlimited Winter-nachten Festival' bij te mogen wonen in Theater aan het Spui in Den Haag. Dit wordt mijn eerste keer 'Writers Unlimited', best bijzonder en erg leuk om er op mijn blog aandacht aan te besteden. Mijn 'freelance privé-fotograaf' en tevens echtgenoot Frank gaat gezellig mee ;-)
Ik hoop dat ik daarna een mooi verslag met foto's kan maken voor jullie!

"Writers Unlimited Winternachten is een feestelijk internationaal literatuurfestival, dat maatschappelijk engagement niet uitsluit. De bezoekers kunnen zich onderdompelen in de bruisende festivalsfeer, met auteurs in gesprek gaan over een lievelingsboek en zich laten inspireren door voordrachten en debatten van schrijvers uit de hele wereld. De genomineerden van de VSB Poëzieprijs zijn te gast, schrijvers lichten hun filmkeuze toe en de Oxfam Novib/PEN Awards en de Jan Campert-prijzen worden uitgereikt. De Award is bedoeld als erkenning voor schrijvers, journalisten en filmmakers die, soms met gevaar voor eigen leven, blijven schrijven en zich blijven inzetten voor de vrijheid van meningsuiting".


Karl Ove Knausgård

FREE THE WORD!
De internationaal vermaarde schrijver Karl Ove Knausgård houdt de openingsrede - 'de Free the Word! speech' - van het festival. 


Complete line-up en tickets:  www.writersunlimited.nl



Geen opmerkingen:

Een reactie posten