vrijdag 4 september 2015

BOEKENWURMENPARADIJS OPENING BOEKENSEIZOEN

Dit weekend barst het nieuwe boekenseizoen los in Nederland. Naast de bekende Manuscripta is er dit jaar ook het nieuwe boekenfestijn Überamstel dat het daglicht ziet. Lees hieronder over beide festivals.

 MANUSCRIPTA 

Zaterdag 5 september is de Manuscripta in Zwolle. Het is dit jaar een onderdeel van het Zwolse stadsfestival.

De jaarlijkse opening van het boekenseizoen wordt door veel boekenwurmen enthousiast bezocht. Vorig jaar in Utrecht was ik erbij. Ik heb er veel uitgevers en collegarecensenten mogen ontmoeten.


Dit jaar is er weer een uitgebreid programma met veel prominente auteurs, lezingen/interviews, signeersessies, literaire wandelingen etc. Ik ben helaas niet van de partij en zal de boekenblogs in de gaten houden voor alle nieuwtjes en feitjes. Voor degenen die wel gaan, heel veel plezier, geniet ervan!

Zie de site van Manuscripta voor het programma.


ÜBERAMSTEL AMSTERDAM

Zondag 6 september vindt voor de eerste keer het nieuwe literatuurfestival Überamstel plaats in Amsterdam. Op de facebookpagina van Überamstel staat:  "Hoezo grachtengordel? Vanaf dit jaar is het de linkeroever van de Amstel waar het bruist van de literatuur."

Blokschema:: programma
Samen met Uitgeverij Podium , Maven Publishing en Uitgeverij Lebowski is dit het eerste festival aan de linkeroever van de Amstel: Überamstel.
Locatie: het prachtige tHuis aan de Amstel,
Aanvang: vanaf 14:00


Ondanks de gratis toegang hebben bezoekers zich van te voren moeten aanmelden. Ik heb mijn bevestiging al ontvangen, dus ik ben van de partij. Ik las dat er een Maven Mystery Room wordt ingericht .... Spannend! Zie bovenstaande foto met tekst voor de aanwezige auteurs en het blokschema voor het programma.

Ik ben benieuwd naar het concept en zal er verslag van doen op mijn blog. Ik hoop er veel bekenden uit Boekenland te mogen ontmoeten. Hopelijk tot ziens daar!


Groetjes,
Shyama in Boekenland


Geen opmerkingen:

Een reactie posten