dinsdag 31 januari 2017

VOORAANKONDIGING & QUOTE DE JOHANSONS - CARLA DE JONG / BOEKERIJ / LIBELLE



Lieve lezers,

In het najaar van 2016 mocht ik de roman De Johansons lezen voor uitgeverij Boekerij, zonder vooraf te weten wie de auteur is. Een heus 'Mystery-book' dus. De vooruitlezers mochten de naam van de auteur raden en dat was knap lastig. Inmiddels is de auteur bekend, het is Carla de Jong.



Ik vind het fijn dat mijn quote, die ik na het lezen bij het boek mocht bedenken, samen met die van andere lezers in de voorjaarscatalogus 2017 van uitgeverij Boekerij is gepubliceerd. Dat is iets wat een boekbloggershartje extra blij maakt.

Als je op de foto klikt wordt deze vergroot en kun je de tekst goed lezen.




En nog een leuk nieuwtje dat hierbij aansluit is dat ik met een mini recensie over dit boek in de boekenrubriek 'Libelle leest' van het weekblad Libelle kom te staan. Hou hiervoor Libelle nummer 9 die in februari zal verschijnen in de gaten. Natuurlijk zal ik tegen die tijd weer hyper enthousiast ernaar verwijzen op social media. Tja, het zijn de kleine dingen die het doen ... :-)

Waar gaat het boek over?
'Anne groeit als slim meisje op in een liefdevol arbeidersgezin waar ze zich een vreemde eend in de bijt voelt. Dan ontmoet ze de welgestelde, ontwikkelde Johansons, en ze voelt zich meteen thuis bij dit gezin. Ze raakt innig bevriend met Daphne, de dochter, en haar twee broers. Samen worden ze volwassen, maar hun vriendschap, die meer en meer onder druk komt te staan, strandt door een reeks dramatische gebeurtenissen. Dertig jaar later kruisen de paden van de Johansons en Anne elkaar weer. Kunnen ze elkaar vergeven?'
De verschijningsdatum van De Johansons is 14 februari a.s.

Carla is als docent verbonden aan de Schrijversacademie en woont in Amsterdam met haar man en hun twee kinderen. Vorig jaar las ik haar prachtige roman Nooit meer regen, die in mijn persoonlijke 'top 3 mooiste boeken' van 2016 staat. Dit kun je nog nalezen via deze link.

Lieve groet.
Shyama 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten