vrijdag 2 juni 2017

RECENSIE ELVY'S EIGEN WERELD ~ SO BOHO - JILL SCHIRNHOFER / GOTTMER UITGEVERS GROEP B.V.

Deze recensie is geschreven door Aimée de Lange, 11 jaar
(het zusje van Joëlle, hier reeds bekend van haar YA-recensies)

Elvy’s eigen wereld is het eerste fictieboek van Jill Schirnhofer. Ik ken Jill van televisie met haar programma genaamd Jill en van haar vele populaire teken- en knutselboeken.

Dit is inmiddels Jills twaalfde boek, maar wel haar eerste jeugdboek. Ik ben een groot fan van Jill omdat ik ook dol ben op knutselen. Ik heb al haar boeken en ik kijk graag naar haar tv-programma's. Daarom was ik erg benieuwd of ik dit leesboek net zo leuk en gezellig zou vinden als haar teken- en knutselboeken.

Om heel eerlijk te zijn hou ik niet zo van lezen; geef mij maar de knutselboeken. Maar voor het boek van Jill maak ik graag een uitzondering. Ik had een paar weken uitgetrokken om te lezen, want ik dacht dat met iedere dag een paar pagina’s lezen het zou moeten lukken om dit boek in een paar weken te lezen. Vreemd genoeg ging ik als een raket door het boek, die paar bladzijdes die ik per dag van plan was te lezen werden er steeds meer, ’s avonds voor het naar bed gaan, als ik van school naar huis ging om te eten tussen de middag ... ik wilde steeds doorlezen!

Oke, je vraagt je nu vast af waarom ik het boek dan toch zo leuk vond en waar het verhaal over gaat.

Het verhaal gaat over Elvy, een meisje dat van haar ouders naar Ibiza moet gaan. Tja wie wil dat nou niet, zes weken lang vakantie op zo’n mooi eiland, geweldig dus. Ze komt daar terecht bij haar zus Joy, een hippie!  Elvy en Joy beginnen samen het kledingmerk Moongirls en gaan hiervoor reclame maken. Het wordt een groot succes. Hoe ze hiervan precies een succes maken ga ik niet allemaal verklappen, want dat moet je zelf maar lezen. Wat ik wel kan verklappen, is dat het boek een open einde heeft. Ik kan dus eigenlijk bijna niet wachten tot het volgende deel in deze serie zal verschijnen en ik meer over Elvy kan lezen.

Aimée de Lange

Dit boek vind ik ook erg leuk om een boekbespreking over te houden. Ik zit nu in groep 7 van de basisschool en ik denk dat dit een supergaaf boek is voor meisjes (en misschien ook wel voor jongens) die in de bovenbouw zitten. Voor dit jaar heb ik mijn boekbespreking al gehad, maar voor volgend jaar ben ik de eerste die aan de beurt is. Ik weet nu al dat het over dit boek zal gaan!

Ik vind het heel leuk om Jill door dit boek ook te leren kennen als een goede schrijfster, naast de creatieve persoon die ze is met haar teken- en knutselboeken. Geniet van Elvy's eigen wereld - So boho.

Jill Schirnhofer: bekend van Zapp en YouTube
Multitalent Jill tekent, ontwerpt, maakt programma's, schrijft columns en acteert. Ze is bekend van haar eigen programma bij Zapp op tv en van haar YouTube-filmpjes. Onder de jonge meiden is zij razend populair. Haar knutsel-, teken- en doeboeken vinden dan ook gretig aftrek. Met het schrijven van Elvy's eigen wereld gaat een grote wens van Jill in vervulling. In het boek zijn ook zwart-wit illustraties van Jills hand opgenomen.

ELVY's eigen wereld ~ So boho - Jill Schirnhofer
Uitgever Gottmer Uitgevers Groep b.v.
Genre Jeugdboek