vrijdag 20 april 2018

WINACTIE5 APRIL FEESTMAAND + REVIEW: DE VAL VAN ANNIKA S. - JO SIMONS & ANNEJET VAN DER ZIJL / THE HOUSE OF BOOKS OVERAMSTEL UITGEVERS

Lieve lezers,

Namens uitgeverij The House of Books / Overamstel uitgevers mag ik twee exemplaren verloten van de spannende, thrillerachtige roman De val van Annika S. Dit verhaal is het resultaat van de samenwerking tussen historica Annejet van der Zijl, bekend van o.a. haar beroemde roman Sonny boy, en haar partner, journalist Jo Simons. Vorige maand heb ik het interview tussen hen en Arjan Peters (recensent bij de Volkskrant) bijgewoond, bij boekhandel Paagman 'op de Fred'. Ik vond het net zo vlot en fascinerend als hun eerste gezamenlijk fictieboek. De Nederlandse Nicci French zijn ontdekt! Een aanwinst in Boekenland.

Impressie interview bij Boekhandel Paagman
Hun verhaal ontstond nadat ze hoorden over een Duitse politica die van de ene op de andere dag, nadat in de media uitkwam dat ze had gelogen over haar cv, volkomen van de radar verdween. De auteurs refereerden tijdens het interview naar de onlangs afgestapte Nederlandse politicus Halbe Zijlstra, die na een op 'onwaarheid gebaseerde uitspraak' aftrad en uit beeld verdween. Dit gegeven is ook het uitgangspunt voor De val Annika S., waarbij tijdens het lezen het beklemmende gevoel en de vraag bekruipt wat je zelf zou doen in zo'n situatie. Hoe doorsta je zo'n groot maatschappelijk gezichtsverlies, waarbij iedereen, zelfs je partner, je laat vallen, en hoe ga je verder?

Simons & Van der Zijl, die hierin blijk geven van hun fijne harmonieuze samenwerking, hebben dit tot een spannend verhaal verweven, inclusief een ander parallel lopende lijn uit de geschiedenis. Een verrassend sterk einde dat direct naar meer smaakt doet je zuchtend het boek dichtslaan. Gelukkig is er goed nieuws, er komen nog vier delen! In 2019 verschijnt boek 2 Rijke mensen zijn anders in deze spannende vijfdelige reeks van dit schrijvende duo.

Zoals ik al aangaf mag ik twee exemplaren verloten.
Spreekt dit verhaal je aan? Pak dan nu je kans!

Meedoen aan deze winactie gaat als volgt:
• Ga via deze link naar mijn facebookpagina Shyama in Boekenland.
• Like en Deel het bericht OPENBAAR op je tijdlijn (een like om mijn
  Facebookpagina te volgen vind ik natuurlijk altijd heel leuk)

Deze winactie gaat in op vrijdag 20 april 2018 en loopt tot en met dinsdag 24 april a.s. De winnaar wordt via loting gekozen en bekend gemaakt op woensdag 25 april 2018. Stay tuned, want op die dag start dan meteen de laatste winactie van deze April feestmaand.

Heel veel succes allemaal en lieve groet.
Shyama in Boekenland

copyright auteursfoto: Mark Uyl
Jo (Alexander J.E.) Simons, Kerkrade 1950, is neerlandicus en journalist. Na een kort intermezzo als leraar Nederlands begon hij zijn journalistieke loopbaan als redacteur voor de secties reizen en literatuur bij het befaamde maandblad Avenue. Later werkte hij onder meer voor de Haagse Post en Panorama. De afgelopen jaren was hij hoofdredacteur van onder andere Blvd Man en Leven in Frankrijk.

Annejet (Annajetske) van der Zijl, Oterleek 1962, is schrijfster en historica. Na een carrière in de (misdaad-)journalistiek, schreef ze zes historische non-fictie boeken waarvan in totaal meer dan een miljoen werden verkocht.
Drie boeken werden of worden verfilmd. Van der Zijl werd onder andere bekroond met de Gouden Ganzenveer, de Brusseprijs en de Amsterdamse Prijs voor de Kunst.

3 opmerkingen: