donderdag 8 februari 2018

WINACTIE HET HUIS VOL - ANITA TERPSTRA / UITGEVERIJ HOLLANDS DIEP OVERAMSTEL UITGEVERS


Lieve lezers,

Ik mag namens uitgeverij Hollands Diep maar liefst drie exemplaren verloten van Het huis vol van Anita Terpstra.


Auteursfoto copyright Wybe van Brakel.


Dit boek beschrijft de geschiedenis van grote gezinnen in het naoorlogse Nederland van de jaren vijftig tot diep in de jaren zeventig. Anita Terpstra heeft zich daarbij gebaseerd op de jeugd van haar ouders, die beiden opgroeiden in een groot gezin. Het boek geeft door de vele anekdotes en herinneringen aan die tijd een indrukwekkend, soms ontroerend en voor velen herkenbaar beeld van hoe kinderen in grote gezinnen vroeger opgroeiden en hoe dat de levens en emoties van meerdere generaties vormde.

Achterflaptekst
"In 2015 kregen vrouwen gemiddeld 1.66 kinderen. Honderd jaar eerder waren dat er nog 4.45. Echtparen die rond 1870 trouwden, kregen gemiddeld zelfs 8 kinderen.' Haar leven lang is Anita al gefascineerd door de jeugd van haar ouders, die beiden opgroeiden in een groot naoorlogs gezin. Haar moeder was een van veertien en haar vader een van zeven kinderen. Hoe was het om op te groeien in zo'n groot gezin? Was het gezellig om zoveel broers en zussen te hebben of kwamen ze aandacht tekort? Hoe werden alle monden gevoed en kinderen gekleed, hoe werd de orde bewaakt, wie nam welke rol op zich en hoe ging het er op school aan toe? En hoe werd het huishouden gerund zonder elektrische apparaten? Maar vooral: hoe heeft hun plek in dat grote gezin de levens van Anita's vader, moeder, ooms en tantes beïnvloed?Het huis vol is het indrukwekkende verhaal van het grote gezin in naoorlogs Nederland en is rijkelijk voorzien van historische beelden en anekdotes over het leven toen."
Ben je nu heel nieuwsgierig geworden om het boek te lezen? Pak dan je kans en doe mee met mijn winactie voor één van de drie exemplaren!

Meedoen aan deze winactie gaat als volgt:
• Ga via deze link naar mijn facebookpagina Shyama in Boekenland.
• Like en deel het bericht openbaar op je tijdlijn (en een like om mijn
  Facebookpagina te volgen is natuurlijk altijd leuk. Bedankt!)

Deze winactie gaat in op donderdag 8 februari 2018 en loopt tot en met donderdag 15 februari. De winnaars worden via loting gekozen en bekend gemaakt op vrijdag 16 februari 2018. Houd, indien je deelneemt, aub de uitslag in de gaten, zodat je je prijs niet misloopt.

Heel veel succes allemaal en lieve groet.
Shyama in Boekenland

p.s. kun je niet zolang wachten? Het boek is overal te koop, online en in de fysieke boekwinkel. 

BOEKINFO
Het huis vol - Anita Terpstra
Uitgever Hollands Diep
Genre Non-fictie / Nederlandstalig
Uitgave Paperback, 288 pagina's / € 19,99
Ook als Ebook, €9,99

13 opmerkingen:

  1. Do graag mee voor dit boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf boek en als kind kwam ik wel bij enkele gezinnen aan huis waar ééntje meer of minder niet geteld werd aan tafel ;-) Binta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat dit een heel mooi boek is en ik doe graag mee met deze actie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Doe graag mee, mijn ouders komen beiden uit grote gezinnen, vond hun verhalen ook altijd vermakelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Na het lezen van de sneaker preview op Hebban ben ik onder de indruk van en nieuwsgierig naar het complete verhaal. Dat is geen makkelijk leven geweest als kind. Ik loot graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze boekenwurm is heel benieuwd naar dit aansprekende verhaal van Het Huis vol.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit boek spreekt me enorm aan omdat ik zelf uit een groot gezin kom van 9 kinderen in een tijd dat het eigenlijk niet meer zo gebruikelijk was dat het gezin zo groot was

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt me een heel bijzonder mooi boek super grote families hoe het vroeger was.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jaaaa, doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het bericht leuk en heb het gedeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zou dit boek heel graag willen lezen, heel nieuwsgierig naar het boek !!.

    Groetjes Anneliese

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anneliese,
      Deze winactie is al afgelopen. De winnaars zijn al bekend.

      Verwijderen